ÖN CAMDA DOĞRU SEÇİM
Mikalı cam, iki cam arasına, dayanımı artırıcı üçüncü bir katmanın eklenmesiyle elde edilir.
Bu özelliğiyle kırıldığında dağılmayan ve biçimini yitirmeyen camdır.
Türkçe “Mikalı Cam”, yabancı dilde “Laminated Glass” diye adlandırılır ve adını, arasına konulan katmandan alır.
Bir çeşit petrol türevi olan mika (PVB) tabakası, iki cam katmanının arasına konur ve gerekli şeffalıkla yapışkanlığa ulaşılıncaya kadar, havası alınmış fırınlarda ısıl işlemden geçirilir.
Aradaki katmanın rengine göre, yeşil, gri gibi istenilen tonlarda üretilir.
Mikalı camlarda kırılma, bir veya çoklu doğrultuda çatlama, yonga atma ve aldığı basınç etkisine bağlı olarak içe doğru çökme biçimlerinde oluşur.
Cam çatlağı küçük bile olsa onarımla yok edilemez, yalnızca gizlenir.
Uygun görüş ve güvenli sürüş için çatlak camların yenilenmesi can ve araç esenliği için en iyi önlemdir.
Araçların ön camında, 1997 yılında çıkan yasayla birlikte, yalnızca mikalı diye adlandırılan, çift katlı camların kullanılmasına izin verilmektedir.
Eğer araç ön camı havalıysa, kırılması beklenilmeden mikalı camla değiştirilmesi, güvenlik için alınan önemli bir önlem olacaktır.
Araç camının havalı olup olmadığı, üzerinde “sekurit”, “security”, “secursiv” “toughened” ve “tempered” gibi yazılardan, ya da cama açılı olarak bakıldığında görünen yuvarlak veya düz çizgili hava izlerinden anlaşılabilir.
Emin olmak için camcıya sormak en doğru tercih olabilir.