İSTİKRAR VE GÜVENİN 58. YILI
KÖMEÇOĞLU OTO CAM, oto cam üretimini Kahramanmaraş’la tanıştıran merhum Hasan Turgut KÖMEÇOĞLU ve merhum Hacı Hasan Tahsin ÖZKÖMEÇ ortaklığının günümüze ulaşan bir uzantısıdır.
İki amca çocuğunun bilgilerini, birikimlerini birleştirip, ortak akılla oluşturdukları ve 1965 yılında başlattıkları faaliyet, o günün koşullarında Kahramanmaraş’ta başarılması zor işlerden biriydi.
Şehir elektriğinin dizel santrallarla karşılandığı bir dönemde, elektrikle ısıtılan cam bükme fırını kurmak ve çalıştırmak, bunu da ilk yapan olmak kuşkusuz büyük bir maceraydı.
Ve bu maceraya atıldılar.
Hasan Turgut Kömeçoğlu, Bursa’da, bir cam fabrikasında sadece bir kere uzaktan gördüğü cam bükme fırınını, kayınbiraderi Hasan Tahsin Özkömeç’le birlikte Maraş’ta kurmaya karar verir.
Şimdiki gibi her aranılan hemen bulunmuyordu. Türkiye’nin yokluğu paylaştığı zamanlardı o yıllar.
Isıtıcı teller tek tek el breyziyle bükülüyor, ateş tuğlalarının aralarına bir bir döşeniyordu.
Uzun uğraşların sonunda Maraş Sanat Mektebi öğretmenlerinin de katkısıyla fırın tamamlanır. Her arabaya özgün, demir ve saçtan kalıplar imal edildikten sonra ilk cam bükme denemesi yapılır.
Yaradana sığınıp, dualar ve binbir umut ile kollu şalter açılır. Fırın o kadar güç çeker ki şehir ceryanının seviyesi düşer, ışıl ışıl parlayan lambalar idare lambasına dönüşür. Yetkililer gelir, bu böyle olmaz der. Sonunda çare, daha doğrusu orta yol bulunur. Fırın sadece geceleri çalışacaktır.
Gündüz, demir kalıplar yapılacak, 6 ya da 7 mmlik camlar ölçüye göre kesilecek, kalıba yerleştirilecek ve şehirin uyuması beklenecektir.
KÖMEÇOĞLU OTO CAM kuruluş ve işletim öyküsü, oto cam geçmişinin Kahramanmaraş’taki evrelerinin bire bir özetidir.
Sanayinin büyük kentlere kayması, oralarda büyük cam fabrikalarının kurulmasını da sağlar. Artık tek tek cam bükme devri bitmiştir. Deyim yerindeyse ısmarlama elbise diken terzilerin yerini konfeksiyon almıştır.
İşte böyle bir dönemde iki memleket sevdalısının güçleri büyümeye, fabrika kurmaya yetmez. Yeni bir yön çizme gereği hasıl olunca ayrı ayrı yürümeye karar verirler. Kahramanmaraş, ilk ve tek oto cam dükkanını ikiye çıkarır.
Hasan Turgut KÖMEÇOĞLU, 1956 yılında Cam İş Ticaret adıyla başladığı mesleğine, 1971 yılının Eylül ayında, KÖMEÇOĞLU OTO CAM adıyla Gaziantep caddesi üzerindeki yeni yerinde, üretimi bırakarak satış ve servis uygulamasıyla sürdürür.
1974 yılına ulaşılır. O yaz Türkiye, üç yüz yıl aradan sonra ilk defa kaybettiği topraklarının bir kısmını geri aldığı bir zafer kazanır Kıbrıs’ta.
Hasan Turgut KÖMEÇOĞLU, bu vesileyle adının konulmasına ön ayak olduğu Girne caddesi üzerindeki 32/B numaralı küçük dükkanda faaliyetine devam eder uzun yıllar.
Kahramanmaraş yeni sanayi sitesine kavuşunca, Mezarlık karşısında yayılmış bulunan eski sanayi esnafı, kaporta, tamir, bakım işleri gibi gürültülü ortamlarda çalışanlar öncelikli olmak üzere yeni yerlerine taşındı. KÖMEÇOĞLU OTO CAM, bu değişim döneminde hemen yanındaki 34 numaralı, çok daha geniş olan yeni yerine geçti.
Seksenli yılların başında, Adana ile Gaziantep arasındaki ulaşım, otoyol yapımı nedeniyle Kahramanmaraş üzerinden verilince, Namık Kemal mahallesinde, YSE’nin beş yüz metre üstünde bir şube açma gereği hasıl olur. 1981 yılında açılan bu şube, yol yapımı bitinceye kadar faal kalır.
Yol yapımının tamamlanmasıyla araç geçişinde başlayan azalmayı takiben bu işyeri sanayiye taşınır ve sanayi şubesi olarak hizmet verir.
1992‘de açılan Sanayi şubesi, oğul Mehmet Akif KÖMEÇOĞLU yönetiminde iki yıl hizmet verdikten sonra 1994 yılında kendi yerine taşınır ve merkez işyeri haline gelir.
Sanayi girişindeki 25/1. Çarşının sağdaki ilk işyeri olan KÖMEÇOĞLU OTO CAM, günümüzde burada hizmetine devam etmektedir.
Hasan Turgut KÖMEÇOĞLU, Hakka yürüdüğü 15.Nisan.2002 tarihine kadar, emekli olmasına rağmen işinin başında olmuş, tecrübesiyle oğlu Mehmet Akif KÖMEÇOĞLU’nun en büyük destekçisi olmuştur.
KÖMEÇOĞLU OTO CAM bugün, kurucularından devraldığı saygınlığını, aynı ilkelerle ve Mehmet Akif KÖMEÇOĞLU’nun istikrarlı yönetiminde sürdürmeye devam etmektedir.