HAREKETLİ CAMDA DOĞRU SEÇİM
Düz camın belirli bir sıcaklık derecesine kadar ısıtılıp aniden soğutulmasıyla elde edilmiş, dayanımı artırılmış camlar, Türkçe “Havalı Cam”, yabancı dilde “Tempered Glass” ya da “Toughened Glass” diye adlandırılır.
Havalı cam tanımı, soğutmanın hava ile yapılmasından dolayıdır.
Havalı cam, dış etkilere karşı, diğer camlara göre yaklaşık beş kat daha dayanıklıdır.
Isı değişikliği ve basınç esnekliğine karşı dayanıklı hale gelen havalı cam, kırıldığında küçük parçacıklara ayrılır.
Havalı camın kırılması, cam patlaması olarak adlandırılır ve camın yapım özelliğiyle oluşan dayanım dokusunun bozulmasını tanımlar.
Araçların hareketli ve sabit yan camları ile traktör ve iş makinelerinin camlarında havalı cam tercih edilir.
Yeni kuşak araçların yapısından dolayı, hiçbir aracın üretiminde, havalı ön cam kullanılmamaktadır.
Araçların ön camında, 1997 yılında çıkan yasayla birlikte, yalnızca mikalı ya da lamine diye adlandırılan, çift katlı camların kullanılmasına izin verilmektedir.
Eğer araç ön camı havalıysa, kırılması beklenilmeden mikalı camla değiştiririlmesi, güvenlik için alınan önemli bir önlem olacaktır.
Araç camının havalı olup olmadığı, üzerinde “sekurit”, “security”, “secursiv”, “tempered” ve “toughened” gibi yazılardan, ya da cama açılı olarak bakıldığında görünen yuvarlak veya düz çizgili hava izlerinden anlaşılabilir.
Emin olmak için camcıya sormak en doğru tercih olabilir.